DODATOK č. 2
k Usmerneniu č. 24 zo dňa 17. 12. 2020, zmenenému a doplnenému
Dodatkom č. 1 zo dňa 04. 01. 2021
v súvislosti s ochorením COVID-19 a predĺžením zákazu vychádzania v období od 25. 01. 2021 do 07. 02. 2021
Článok I. Úvodné ustanovenia
Vychádzajúc z aktuálnej epidemiologickej situácie v Slovenskej republike a Uznesenia vlády SR č. 30/2021 zo dňa 17. 01. 2021, k návrhu na prijatie opatrení na pokles ochorení COVID-19 na území Slovenskej republiky a na zmenu prijatých opatrení podľa čl. 5 ods. 4 ústavného zákona č. 227/2002Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov, Operatívna pracovná skupina Krízového štábu Technickej univerzity vo Zvolene (ďalej len „OPS KŠ TUZVO“) na svojom rokovaní dňa 19. 01. 2021 vyhodnotila opatrenia prijaté na TUZVO formou Usmernenia č. 24 zo dňa 17. 12. 2021 zmeneného a doplneného Dodatkom č. 1 zo dňa 04. 01. 2021 (ďalej len „Usmernenie č. 24 v znení Dodatku č. 1“), a vzhľadom na súčasný vývoj situácie, realizáciu celoplošného skríningového testovania populácie na ochorenie COVID-19 rozhodla o zmene a doplnení niektorých opatrení tak, ako sa uvádza v nasledovnom článku II.
Článok II. Zmeny a doplnky
1. V Usmernení č. 24, článok I. s názvom „Práca z domu“:
Predlžuje sa platnosť bodu 3., t. j. nariadenie práce z domu denným študentom III. stupňa vysokoškolského štúdia vo všetkých študijných programoch poskytovaných TUZVO, na obdobie od 25. 01. 2021 do 07. 02. 2021.
2. V Usmernení č. 24 v znení Dodatku č. 1, článok I., bod 4:
Vzhľadom na závery rokovania a obsah Uznesenia vlády SR č. 30/2021, predlžuje sa platnosť dôrazného odporúčania týkajúceho sa využívania inštitútu práce z domu (Home Office) pre zamestnancom TUZVO, ktorým charakter ich práce podľa pracovnej zmluvy umožňuje vykonávať prácu z domu (Home office) a to na obdobie, od 25. 01. 2021 do 07. 02. 2021.
3. V Usmernení č. 24 v znení Dodatku č. 1, v článku III. s názvom „Vstup do priestorov TUZVO“:
Predlžuje sa platnosť ustanovení tohto článku na obdobie od 25. 01. 2021 do 07. 02. 2021.
4. V Usmernenie č. 24 v znení Dodatku č. 1, v článku III. s názvom „Vstup do priestorov TUZVO“ sa za prvý bod vkladá bod 2., 3. a bod 4. v nasledovnom znení:
Bod 2. OPS KŠ TUZVO nariaďuje zamestnancom TUZVO s vydaným povolením na vstup do priestorov TUZVO, aby v zmysle ustanovení Uznesenia vlády č. 30/2021, v období od 27. 01. 2021 do 02. 02. 2021, vstupovali do budovy TUZVO len s Čestným vyhlásením o negatívnom výsledku RT-PCR testu alebo antigénového testu certifikovaného na území Európskej únie na ochorenie COVID-19 vykonaného v období od 18. 01. 2021, alebo ak táto osoba prekonala ochorenie COVID-19 a má o jeho prekonaní doklad nie starší ako 3 mesiace, alebo ak táto osoba bola zaočkovaná proti ochoreniu COVID-19 aj druhou dávkou vakcíny a od tohto očkovania uplynulo aspoň 14 dní. Vyplnený a podpísaný formulár Čestného vyhlásenia vhodia na konci uvedeného obdobia do urny umiestnenej pri vchode, na hlavnej vrátnici TUZVO a vrátniciach študentských domovov, Vysokoškolského lesníckeho podniku a Arboréta Borová Hora.
Bod 3. OPS KŠ TUZVO nariaďuje zamestnancom TUZVO s vydaným povolením na vstup do priestorov TUZVO, aby v zmysle ustanovení Uznesenia vlády č. 30/2021, v období od 03. 02. 2021 do 07. 02. 2021, vstupovali do budovy TUZVO len s Čestným vyhlásením o negatívnom výsledku RT-PCR testu alebo antigénového testu certifikovaného na území Európskej únie na ochorenie COVID-19 vykonaného v období od 27. 01. 2021 alebo ak táto osoba prekonala ochorenie COVID-19 a má o jeho prekonaní doklad nie starší ako 3 mesiace alebo ak táto osoba bola zaočkovaná proti ochoreniu COVID-19 aj druhou dávkou vakcíny a od tohto očkovania uplynulo aspoň 14 dní.
Bod 4. Nakoľko testovanie metódou RT-PCR je spoplatnené sumou cca 65 – 70 EUR, zamestnávateľ, t. j. Technická univerzita vo Zvolene, po predložení pokladničného dokladu preplatí 50 % z preukázaných nákladov na RT-PCR testy, avšak výhradne tým zamestnancom TUZVO, ktorým bol v tomto období zamestnávateľom nariadený výkon práce s ich fyzickou prítomnosťou na pracovisku z dôvodu zabezpečenia bežnej prevádzky TUZVO. Doklad o úhrade poplatku za PCR test doplnený výpisom z bankového účtu, ktorý potvrdzuje úhradu platby za testovanie predloží zamestnanec na Oddelenie riadenia ľudských zdrojov pani Anne Beňovej (Rektorát, kancelária č. B 323) najneskôr do 15. 02. 2021.
5. V Usmernení č. 24 v znení Dodatku č. 1, článok IV. s názvom „Stravovanie v Študentskej jedálni TUZVO“:
Stravovanie zamestnancov TUZVO bude možné a zabezpečené formou odberu jedla v študentskej jedálni do obedového (menu) boxu aj v období od 25. 01. 2021 do 07. 02. 2021, avšak striktne za podmienok viažucich sa na povolenie vstupu do priestorov TUZVO v tomto období (negatívny test na ochorenie COVID-19, prekonané ochorenie COVID-19 v uplynulých 3 mesiacoch alebo po zaočkovaní aj druhou dávkou vakcíny proti ochoreniu COVID-19), ktorých splnenie zamestnanci pri odbere jedla preukazujú Čestným vyhlásením o negatívnom výsledku RT-PCR testu alebo antigénového testu. Vyplnený a podpísaný formulár Čestného vyhlásenia vhodia na konci uvedeného obdobia do urny umiestnenej na vrátnici Študentského domova Bariny.
Článok III. Záverečné ustanovenia
1. Ostatné ustanovenia Usmernenia č. 24 zo 17. 12. 2020 a jeho Dodatku č. 1 zo 04. 01. 2021 zostávajú naďalej v platnosti. Predpokladá sa ich striktné dodržiavanie.
2. Tento Dodatok č. 2 bol prijatý Operatívnou pracovnou skupinou Krízového štábu TUZVO a zároveň schválený rektorom TUZVO na rokovaní dňa 19. 01. 2021 a týmto dňom nadobúda účinnosť.
Spracovali: doc. Ing. Andrea Majlingová, PhD.; Dr. h. c. prof. Ing. Rudolf Kropil, PhD.; doc. Ing. Josef Drábek, CSc.
Schválil: Dr. h. c. prof. Ing. Rudolf Kropil, PhD. (predseda KŠ TUZVO)