Rastuci dopyt po rozličných formách energie a výrazný pokles prírodných zásob fosílnych energetických surovín v spojení politickej a ekonomickej nestability v krajinách ich produkcie, viedli k uvedeniu stratégie bioekonómie pre EÚ v horizonte 2020. Biomasa ako premenná znižujúca obsah uhlíka počas procesu fotosyntézy a ako katalizátor produktivity ekosystému bola identifikovaná ako sľubný nosič chemickej energie s najväčším potenciálom pre produkciu energie. Avšak efekty rapídneho rozvoja trhu s bioenergiou, ktorý je hnaný hlavne politikou, na lesné podniky a ich marketingové stratégie nie sú známe. Vychádzajúc z myšlienok rôznych teoretických perspektív (napr. "the configuration school", podnikové hospodárstvo, "market-as-network perspective", inštitučná teória) je možné nielen teoreticky zostaviť, ale aj empiricky a v medzinárodnom prostredí testovať navrhnutý model, ktorý spojí individuálne analyzované časti ako marketingové stratégie a ich kritické aspekty do jedného celku. Výsledný model vyplní teoretickú štrbinku vo výskume marketingových stratégií aplikovaných v sektore bioekonómie vo všeobecnosti a konkrétne v rámci lesného hospodárstva. Výsledky získané aplikáciou kvalitatívnych a kvantitatívnych metód výskumu prinesú odpovede na otázky, ako sa lesné podniky vyrovnávajú, respektíve využívajú súčasný vývoj a príležitosti rapídneho rozvoja trhu s bioenergiou.
- Univerzita
- Uchádzači
- Študenti a štúdium
- Ekonomika a manažment prírodných zdrojov (univerzitný študijný program)
- Organizácia štúdia
- UIS
- BUDDY program
- Legislatíva a vnútorné predpisy
- Štipendiá
- Školné a poplatky spojené so štúdiom
- Rozvrhy
- Predmety
- Ďalšie vzdelávanie
- Kontakt a úradné hodiny
- Študentské mobility a stáže
- Ubytovanie a stravovanie
- Služby
- ŠVOČ
- Študenti so špecifickými potrebami
- Študentský život
- Doplňujúce pedagogické štúdium
- Harmonogram akademického roka
- Preukaz študenta
- Správy o vzdelávacej činnosti
- Uplatnenie absolventov
- Veda a výskum
- Zamestnanci
- Verejnosť a médiá
- Kontakt