TECHNICKÁ UNIVERZITA VO ZVOLENE
USMERNENIE TUZVO č. 31
K PREVÁDKE TUZVO V OBDOBÍ OD 25. 11. 2021 DO 12. 12. 2021
Vychádzajúc zo záverov rokovania vlády Slovenskej republiky z dňa 24. 11. 2021 v súvislosti so zhoršujúcou sa epidemiologickou situáciou vyvolanou ochorením COVID-19 v Slovenskej republike, vyhlásený núdzový stav spojený so zákazom vychádzania, Operatívna pracovná skupina Krízového štábu Technickej univerzity vo Zvolene (ďalej len „OPS KŠ TUZVO“) schválila dňa 25. 11. 2021 Usmernenie č. 31, ktoré obsahuje pokyny k prevádzke TUZVO v období od 25. 11. 2021 do 12. 12. 2021.
Článok I. VSTUP DO PRIESTOTOV TUZVO A PRÁCA Z DOMU (Home Office)
1. V období od 26. 11. 2021 do 12. 12. 2021 sa zamestnancom TUZVO, ktorým charakter ich práce podľa pracovnej zmluvy umožňuje vykonávať prácu z domu (Home Office) striktne nariaďuje využívanie tohto inštitútu práce. O využívanie tohto inštitútu práce zamestnanci nemusia žiadať, bude im udelený automaticky.
2. Nepedagogickým zamestnancom zabezpečujúcim ekonomickú a administratívnu agendu na úrovni katedier, dekanátov a ostatných organizačných súčastí TUZVO sa v období od 26.11. 2021 do 12. 12. 2021 nariaďuje fyzická prítomnosť na pracovisku 1 deň do týždňa.
3. Ostatným nepedagogickým zamestnancom TUZVO (technickí pracovníci na katedrách, pracovníci Rektorátu a OIP), ktorým v období od 26. 11. 2021 do 12. 12. 2021 nebude nariadená fyzická prítomnosť na pracovisku z dôvodu zabezpečenia prevádzky TUZVO a ktorým charakter práce podľa pracovnej zmluvy neumožňuje vykonávať prácu z domu sa v tomto období odporúča:
a) využitie inštitútu „prekážka v práci na strane zamestnávateľa“, pri ktorom v zmysle §250b ods. 6 Zákonníka práce patrí zamestnancovi náhrada mzdy v sume 80 % jeho priemerného zárobku, najmenej však v sume minimálnej mzdy.“
b) čerpanie dovolenky za kalendárny rok 2021.
4. V prípade nepedagogických zamestnancov sa po dohode s vedúcim pracoviska povoľuje aj kombinácia práce z domu s fyzickou prítomnosťou na pracovisku, avšak s dôslednou evidenciou dochádzky, a to najmä v prípade zamestnancov TUZVO, ktorí pri práci zdieľajú spoločnú kanceláriu sa dôrazne odporúča zaistiť ich bezpečnosť striedaním ich fyzickej prítomnosti na pracovisku.
5. V prípade zamestnancov, ktorým bude vedúcim pracoviska nariadená fyzická prítomnosť na pracovisku, nebude možné inštitút práce z domu využívať.
6. V období od 26. 11. 2021 do 12. 12. 2021 bude naďalej umožnený vstup do priestorov TUZVO bez povolenia výlučne zamestnancom TUZVO, ktorým bola nariadená fyzická prítomnosť na pracovisku z dôvodu zabezpečenia nevyhnutnej prevádzky TUZVO. Ostatným zamestnancom TUZVO bude z dôvodu zníženia mobility zamestnancov TUZVO vstup povolený LEN Z OBJEKTÍVNYCH DÔVODOV, ktoré je potrebné uviesť v žiadosti o povolenie na vstup. Žiadosť sa podáva elektronicky (zaslaním e-mailu na adresu povolenie [at] tuzvo.sk) a to najneskôr 24 hodín pred plánovaným vstupom. O žiadosti rozhoduje rektor TUZVO.
7. Vstup do priestorov TUZVO a fyzická prítomnosť na pracovisku bude povolená bez potreby zaslania žiadosti o povolenie na vstup len zamestnancom s nariadenou fyzickou prítomnosťou na pracovisku, vedúcim zamestnancom a členom krízového štábu TUZVO, ktorí budú spĺňať aspoň jednu z podmienok kladených na prevádzku v režime OTP.
8. V období od 29. 11. 2021 do odvolania bude v objektoch TUZVO zavedený režim OTP, teda vstup do priestorov TUZVO bude umožnený len zamestnancom TUZVO a ostatným osobám prevzatým do starostlivosti, ktorí sú plne zaočkovaní alebo v predchádzajúcich maximálne 180 dňoch prekonali ochorenie COVID-19 alebo disponujú negatívnym výsledkom antigénového testu a vedia sa preukázať relevantným potvrdením o tejto skutočnosti.
9. Na vstup do jednotlivých objektov TUZVO bude možné, z dôvodu zaistenia kontroly osôb vstupujúcich do priestorov TUZVO, od pondelka 29. 11. 2021 využiť len jeden, a to hlavný vchod. Ostatné vchody budú uzavreté až do odvolania.
10. V období od 25. 11. 2021 do 12. 12. 2021 sa vyžaduje dôsledná evidencia dochádzky zamestnancov TUZVO a ostatných osôb prevzatých do starostlivosti, ako aj krátkodobých vstupov zamestnancov TUZVO využívajúcich inštitút práce z domu do priestorov TUZVO.
Článok II. PEDAGOGICKÝ PROCES
1. Výučba v zimnom semestri akademického roka 2021/2022 bude aj v období od 25. 11. 2021 do 12. 12. 2021 naďalej realizovaná výhradne dištančnou (online) metódou, v zmysle zverejnených harmonogramov, a to vo všetkých stupňoch vysokoškolského štúdia a všetkých študijných programoch poskytovaných TUZVO.
2. Predmetové skúšky v zimnom semestri akademického roka 2021/2022, ako aj iné využívané formy ukončenia predmetov (napr. zápočet), budú realizované výlučne dištančnou metódou s využitím dostupných aplikácií. V prípade ústnej skúšky sa odporúča využívať aplikáciu Microsoft Teams a v prípade písomnej skúšky e-learningové nástroje v prostredí Univerzitného informačného systému TUZVO.
3. Pri vypisovaní termínu skúšky v prostredí Univerzitného informačného systému je potrebné zadávať online formu skúšania, nezadávať číslo učebne / posluchárne.
4. Všetky výstupy študenta počas hodnotenia v priebehu semestra a počas skúšky je potrebné archivovať po dobu 5 rokov elektronicky alebo inou formou a v prípade potreby musia byť prístupné k nahliadnutiu. Z ústnej skúšky bude archivovaná príprava študenta, kedy za túto archiváciu zodpovedá skúšajúci. V prípade, ak študent elektronicky neodovzdá výstup zo skúšky alebo z prípravy na skúšku, je potrebné zo strany skúšajúceho vyhotoviť zápis o skúške, kde uvedie identifikačné údaje o študentovi, termíne skúšky a hodnotenie skúšky.
Táto archivácia výstupov vzdelávania vychádza z podmienky plnenia akreditačných štandardov pre študijné programy daných Slovenskou akreditačnou agentúrou pre vysoké školstvo.
Článok III. DOKTORANDI
V období od 25. 11. 2021 do 12. 12. 2021 sa dôrazne odporúča, aby doktorandi denného štúdia všetkých študijných programov poskytovaných TUZVO prešli na dištančnú formu vzdelávania.
Článok IV. STRAVOVANIE
Stravovanie zamestnancov TUZVO bude v období od 25. 11. 2021 do 12. 12. 2021 možné a zabezpečené formou odberu jedla v študentskej jedálni do obedového (menu) boxu. Odporúča sa objednávanie stravy prostredníctvom systému Webkredit a minimalizovanie odberu stravy formou „minútiek“.
Článok V. UBYTOVANIE V ŠTUDENTSKÝCH DOMOVOCH TUZVO
1. Vzhľadom na aktuálnu dobrú epidemiologickú situáciu v študentských domovoch TUZVO (ďalej len „ŠD TUZVO“) zostáva prevádzka ŠD TUZVO bez obmedzení, t. j. študenti, ktorí majú platné zmluvy o ubytovaní, majú možnosť aj naďalej využívať ubytovacie priestory a služby, prípadne ponechať svoje osobné veci v ubytovacích priestoroch TUZVO.
2. V období od 01. 12. 2021 do odvolania, bude študentom TUZVO ubytovaným v študentských domovoch TUZVO, ktorých vyučovanie prebieha výhradne dištančne a zároveň nemajú záujem momentálne bývať na internáte, ale chcú si rezerváciu udržať, automaticky generovaný udržiavací poplatok vo výške 10 EUR mesačne.
Článok VI. PRACOVNÉ CESTY
1. Vyslanie zamestnanca na tuzemskú pracovnú cestu povoľuje v období od 25. 11. 2021 do odvolania dekan fakulty/vedúci organizačnej súčasti TUZVO, na rektoráte rektor, kvestor. Pracovnú cestu (ako výkon práce) možno realizovať pri dodržiavaní prísnych bezpečnostných a hygienických opatrení, v súlade s vydanými vyhláškami hlavného hygienika SR a usmerneniami TUZVO.
2. V prípade povolenia tuzemskej pracovnej cesty mimo okresu Zvolen je potrebné, aby mal zamestnanec vyslaný na túto pracovnú cestu k dispozícii príkaz na služobnú cestu (dokument vytlačený na hlavičkovom papieri príslušnej katedry, s pečiatkou katedry a podpisom vedúceho katedry / vedúceho iného pracoviska), ktorý obsahuje zdôvodnenie pracovnej cesty. Počas pracovnej cesty sa odporúča striktné dodržiavanie všetkých platných protiepidemiologických opatrení, najmä používanie tvárového rúška, resp. respirátoru FFP2, dodržiavanie bezpečného odstupu, dezinfikovanie rúk a najmä zdržanie sa podávania rúk pri pozdrave.
3. Vyslanie zamestnanca na zahraničnú pracovnú cestu sa neodporúča. V odôvodnených prípadoch na takúto pracovnú cestu môže dať súhlas výlučne rektor TUZVO.
Článok VII. SLOVENSKÁ LESNÍCKA A DREVÁRSKA KNIŽNICA
V období od 26. 11. 2021 do 12. 12. 2021 bude prevádzka Slovenskej lesníckej a drevárskej knižnice pre verejnosť obmedzená. V tomto období bude poskytovať len výpožičné služby a to výhradne zamestnancom a študentom TUZVO, a to v zmysle samostatne publikovaného harmonogramu poskytovania služieb.
Článok VIII. PREVÁDZKA VYSOKOŠKOLSKÉHO LESNÍCKEHO PODNIKU A ARBORÉTA BOROVÁ HORA
Prevádzka Vysokoškolského lesníckeho podniku a Arboréta Borová Hora sa v období od 26. 11. 2021 do 12. 12. 2021 riadi vlastným prevádzkovým pokynom vychádzajúcim z opatrení ustanovených v platných vyhláškach Úradu verejného zdravotníctva SR a schváleným riaditeľom danej organizačnej súčasti.
Článok IX. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Naďalej platí povinnosť nosenia FFP2, N95 alebo KN95 respirátora v interiéri a tvárového rúška v exteriéri, dezinfekcie rúk a zachovávania bezpečného odstupu medzi osobami ako aj dodržiavania všetkých ostatných protiepidemiologických opatrení v zmysle platných uznesení vlády SR a vyhlášok Úradu verejného zdravotníctva SR
2. Toto Usmernenie č. 31 bolo prijaté OPS KŠ TUZVO a schválené rektorom TUZVO dňa 25. 11. 2021. Účinnosť nadobúda publikáciou dňa 25. 11. 2021 a môže podliehať ďalším zmenám a doplneniam, najmä vzhľadom na dynamické zmeny vo vývoji epidemiologickej situácie na Slovensku, prijaté uznesenia vlády SR a ustanovenia vyhlášok Úradu verejného zdravotníctva SR.
Spracovali: doc. Ing. Andrea Majlingová, PhD., MSc.
Dr. h. c. prof. Ing. Rudolf Kropil, PhD.
doc. Ing. Josef Drábek, CSc.
RNDr. Andrej Jankech, PhD.
Ing. Stanislav Jalakša
Schválil: Dr. h. c. prof. Ing. Rudolf Kropil, PhD.
predseda KŠ TUZVO